RABOBANK:

100-Dagen Challenge: De klant ervaart ons als zijn trusted advisor
100-Dagen Challenge: De klant ervaart ons als zijn trusted advisor

Een van de vestigingen van de Rabobank wilde van de eiland-cultuur af. Cross-functioneel samenwerken voor en met hun klanten, achterhalen wat hun wensen zijn en hoe zij hen konden verrassen. Het doel: groeien in de bovenkant van de zakelijke- en private-banking markt.

ONZE AANPAK

Samenwerken kan alleen als je elkaar goed kent, doelstellingen formuleert die je niet alleen kunt realiseren en langere tijd aan de slag gaat met elkaar. Daarom kozen we voor één 100-Dagen Challenge voor de afdelingen Groot Zakelijk, Corporate Clients, Financiële Logistiek, Private Banking en Verzekeren.

HET RESULTAAT

Het team: ‘We voeren nu écht andere gesprekken met onze klanten. En zij waarderen ons voor de oprechte interesse in hen en hun bedrijf, waardoor er een verrassende verbinding ontstaat. De business volgt nu vanzelf. De structuur binnen de 100-Dagen Challenge zorgde voor ritme, fun en verantwoording. Onze investering is nu al terugverdiend. Het zorgt ook voor een positieve olievlek in onze hele bank.’

De leidinggevenden: ‘Voor ons was het geweldig om het samen te doen. Ons belangrijkste inzicht is, dat als we samen écht vertrouwen geven en loslaten. En we onze medewerkers op de juiste wijze een podium geven om te excelleren. We hoeven niet meer te duwen en te trekken. Het team is nu zelf in beweging. De muurtjes zijn weg. Hierdoor is ook onze business gegroeid en daar zijn we trots op!’

De ingezette beweging ging door na afloop van de 100-Dagen Challenge. Aan het einde van dat jaar leverde dat een groei van € 850.000 in bruto bijdrage op, 25 nieuwe grootzakelijke klanten en de nummer 1 positie in de interne commerciële ranking.