team en leiderschapcoaching gericht op

Inspirerend
Leiderschap

Inspirerend
Leiderschap

Meer
teamspirit

Betere
Teamprestaties

Enthousiaste
Klanten

Al meer dan 250 teams gingen je voor

Omdat het niet vanzelf gaat

Je bent ambitieus en gelooft dat er meer in je team zit. Je bent steeds op zoek naar manieren die zorgen voor nog meer teamspirit, teamprestaties en enthousiaste klanten. Maar je merkt ook dat het niet vanzelf gaat.

De werkdruk is hoog en dat vraagt veel van jou en je team. Je team is druk met brandjes blussen, laat zich snel afleiden, werkt niet echt lekker samen en commerciële kansen blijven hierdoor te vaak onbenut. Helaas hebben de trainingen waarin jullie hebben geïnvesteerd geen blijvend effect gehad.

Je weet het zeker: ‘Wij kunnen beter, voor onze klanten en voor onszelf. We moeten het alleen slimmer aanpakken.’ Als dit je bekend voorkomt, laten we dan kennismaken. Dit is precies waar we jou en je team graag mee helpen.

De voordelen van klantgerichte topteams

Zoals je waarschijnlijk zelf al hebt ervaren, ontstaan bevlogen en klantgerichte topteams niet vanzelf. Het vraagt om structureel ander gedrag van teamleden en leidinggevenden. Je moet er als team echt de schouders onder willen zetten, de juiste dingen doen en vooral volhouden. Net zo lang tot jullie ontwikkeldoelen
zijn gerealiseerd en het team en je klanten écht het verschil ervaren.
Dat is hard werken maar het levert ook veel op.

BEVLOGEN EN KLANTGERICHTE TOPTEAMS:

  • zorgen voor blije klanten
  • passen zich sneller aan
  • creëren meer business
  • zijn ondernemender
  • doorbreken silo’s
  • zijn productiever
  • verbeteren dagelijks
  • blijven de concurrentie voor
  • lossen problemen sneller op
  • focussen op belangrijke zaken
  • later ieder teamlid groeien
  • ervaren meer werkplezier
  • hebben meer energie
  • gaan er vol voor
  • voelen minder stress
  • behouden topspelers
  • vieren meer teamsucces
  • ontwikkelen sneller vaardigheden
It is teamwork that remains the ultimate competitive advantage, both because it is so powerful and so rare.

Patrick Lencioni

De essentie van klantgerichte topteams

Oké, bevlogen en klantgerichte topteams zijn hun gewicht in goud waard. Het is daarom waardevol om de formule te kennen die groepen en teams blijvend transformeert in topteams.

Er zijn veel boeken geschreven over dit onderwerp. Een aantal daarvan heb je misschien wel gelezen. Je hebt dan vast ook ervaren dat, ondanks de inspiratie, het toepassen nog best lastig kan zijn. Ook blijkt niet alles te werken zoals je vooraf had gedacht.

Dit was ook onze ervaring. Er zijn ook zoveel knoppen waaraan je kunt draaien. Maar welke knop maakt nu echt het verschil? Vanuit deze nieuwsgierigheid zijn we samen met onze leiderschaps- en teamcoaches binnen ruim 100 verschillende organisaties aan de slag geweest met twee vragen:

  1. Hoe kunnen we teams en hun leidinggevenden het best begeleiden om versneld een bevlogen presterend topteam te worden?

  2. Hoe kunnen we topteams en hun leidinggevenden het best begeleiden om bevlogen prestaties te blijven leveren?


Onze ervaringen delen we ook graag met jou…

Je leest ze in het ebook
de essentie van topteams

  • Waarom klantgerichte, bevlogen teams
    zorgen voor een niet-te-kopiëren concurrentievoordeel
  • Wat de kracht is van een winnend team
  • De 8 succesfactoren van elk niet-te-stoppen team
  • Hoe je een kickstart maakt
    met deze succesfactoren in jouw team
  • Hoe je leiding geeft aan een zo’n team.

€6,95

Of meldt je aan voor
een van de webinars

  • In deze inspiratiesessie ontdek je in 2 uren wat een niet-te-stoppen team onderscheidt van elk ander team. En wat de impact van zo’n team is. We bespreken de krachtige samenhang tussen TeamSpirit, TeamPrestaties en Leiderschap. En de 8 succesroutines, die in het DNA van elk topteam zitten.


    Kennis is echter niets waard als je er niets mee doet. Daarom maak je in deze sessie een teamscan van je eigen team. De uitkomsten geven je een helder beeld van de kracht en uitdagingen van je team. En geeft duidelijk weer, waarmee je het beste start, stopt of juist meer van moet doen op weg naar nog betere resultaten met je team en voor je klanten.


    Na deze workshop weet jij wat je te doen staat om ook van jouw team een topteam te maken.
  •  

€19,95

Het goud van vandaag is het zilver van morgen.
Het is dus noodzakelijk om te blijven verbeteren.
Ook Messi en Barcelona trainen elke dag om nog beter te worden.

Topteams bouwen on-the-job

Een aantal vragen voor je:

Wat is de grootste uitdaging waarmee je team komend half jaar écht aan de bak moet? Waarom is het belangrijk om specifiek op dat punt als team een doorbraak te realiseren? Stel dat het niet lukt, wat zijn dan de korte en lange termijn gevolgen? En stel dat het wel lukt, wat levert dat dan op voor je organisatie, je team, jullie klanten en jezelf?

Lekkere vragen toch?! Het fijne van het hebben van een inspirerende teamuitdaging dat het team zelf heeft bepaald, is dat het verbindend werkt en noodzaak geeft om in beweging te komen. Het team gaat vervolgens on-the-job experimenteren met ‘new ways of working’ waarbij het altijd draait om zowel teamspirit als teamprestaties.

Onze team- en leiderschapscoaches zorgen voor aanvullende kennis, dagen uit, inspireren en doorbreken gedragspatronen. Daarmee zorgen ze voor ritme en routine in nieuw gewenst gedrag. Zo realiseer je meetbare en merkbare resultaten. En een klantgericht topteam dat klaar is voor de toekomst!

Het draait hierbij altijd op…

Een coach inzetten is gewoon slim

Laten we het niet te ingewikkeld maken,… een coach verbinden aan je team is gewoon slim! Verander-, cultuur- en ontwikkelprocessen binnen teams zijn nu eenmaal complex en vragen om specifieke vaardigheden en kennis. Gun jezelf en je team dus een ervaren team- en leiderschapscoach die tenminste 6 maanden aan jullie team verbonden is.

Leidinggevenden die zeggen ‘Dat zou ik toch eigenlijk zelf moeten kunnen?’ stellen mogelijk te hoge eisen aan zichzelf en zitten teamontwikkeling, vaak onbedoeld, in de weg. Gelukkig horen we dit steeds minder, en horen we steeds vaker: ‘Onze vaste coach is een kritische vriend voor ons team. Hij kent ons goed, weet wat we nodig hebben om in beweging te blijven, zorgt voor energie en houdt ons scherp.’

Wat anderen zeggen

Waarom binnen je comfortzone blijven
als daarbuiten veel meer te beleven is

Loesje

Kies het abonnement dat het best bij je ambities past

Wisselen of stopzetten kan maandelijks. #geenkeuzestress

Zilver

€4.250 p/m, looptijd 6 maanden

eerste maand niet tevreden?
Dan krijg je je investering terug #geenrisico

Geef teamprestaties een boast!

6 maanden teamontwikkeling gericht op

  • realiseren van inspirerende teamresultaten
  • ontwikkelen van een ondernemende teamcultuur
  • vergroten veiligheid, verbinding en bevlogenheid

O.a door
TopteamAcademy Modules:

  • Purpose: een team, een hoger doel
  • Uitdagende prestatie en ontwikkeldoelen
  • Breinkennis@work voor verbinding vertrouwen, motivatie, focus, accountability en effectiviteit en 
    On-the-job leren en presteren met de 1§00-Dage-Challenge inclusief visual, team-en leiderschapscoaching

Zilver

€4.250 p/m, looptijd 6 maanden

eerste maand niet tevreden?
Dan krijg je je investering terug #geenrisico

Geef teamprestaties een boast!

6 maanden teamontwikkeling gericht op

  • realiseren van inspirerende teamresultaten
  • ontwikkelen van een ondernemende teamcultuur
  • vergroten veiligheid, verbinding en bevlogenheid

O.a door
TopteamAcademy Modules:

  • Purpose: een team, een hoger doel
  • Uitdagende prestatie en ontwikkeldoelen
  • Breinkennis@work voor verbinding vertrouwen, motivatie, focus, accountability en effectiviteit en 
    On-the-job leren en presteren met de 1§00-Dage-Challenge inclusief visual, team-en leiderschapscoaching

Zilver

€4.250 p/m, looptijd 6 maanden

eerste maand niet tevreden?
Dan krijg je je investering terug #geenrisico

Geef teamprestaties een boast!

6 maanden teamontwikkeling gericht op

  • realiseren van inspirerende teamresultaten
  • ontwikkelen van een ondernemende teamcultuur
  • vergroten veiligheid, verbinding en bevlogenheid

O.a door
TopteamAcademy Modules:

  • Purpose: een team, een hoger doel
  • Uitdagende prestatie en ontwikkeldoelen
  • Breinkennis@work voor verbinding vertrouwen, motivatie, focus, accountability en effectiviteit en 
    On-the-job leren en presteren met de 1§00-Dage-Challenge inclusief visual, team-en leiderschapscoaching

Het optimaal aantal deelnemers voor deze programma’s ligt tussen de 5 en 15 deelnemers.
De genoemde prijzen zijn exclusief 21% BTW.

Goed om te weten: De meeste van onze klanten geven aan dat
ze hun investering binnen een jaar ruimschoots terugverdienen! Nice!

The interesting thing about teamcoaching is that you have to trouble the comfortable, and comfort the troubled.

Ric Charlesworth

Klantcases

Klantcase: DAS - Hoe krijg je commercieel succes na een stevige reorganisatie?
De klantcase

Klantcase: DAS - Hoe krijg je commercieel succes na een stevige reorganisatie?

Na een stevige reorganisatie had de nieuwe salesdirecteur de behoefte aan een traject om versneld energie in de samenwerking te krijgen en het nieuwe bedieningsconcept naar de klanten succesvol uit te rollen. Ze wilde het team een permanente boost geven in TeamSpirit en TeamPrestaties. De medewerkers van de nieuwe salesafdeling hadden echter nog last van de naschokken van de reorganisatie en waren afwachtend.

 Onze aanpak

  • Uit de salesafdeling van 40 mensen uit 3 teams creëerden we een challengeteam van 8 mensen, dat samen met de leidinggevenden de rest aanmoedigde en aanvoerde om actief mee te doen de komende 6 maanden
  • Uit een gezamenlijke kick-off met de hele afdeling en een aantal events met verschillende insteken werd de 100-Dagen Challenge ‘Ambassadeurs maken van onze favoriete distributiepartners’ geboren. Het challengeteam maakte ambitieuze plannen, concrete resultaatafspraken en actiepunten voor de hele afdeling om elkaars kwaliteiten beter te benutten, klantgericht samen te werken en de klant te verrassen, weergegeven op een visual die centraal stond bij de wekelijkse stand-ups.
  • De 5 maanden erop gingen de hele afdeling en hun leiding aan de slag met de realisatie van deze plannen en afspraken uit de 100-Dagen Challenge:
  • Teamspirit verbeteren: speeddaten met collega’s, fotomuur met de superpowers van de medewerkers, samen op klantbezoek, kampvuurverhalen vertellen e.d.
  • TeamPrestaties verbeteren: knellende regels schrappen, beslissingsbevoegdheden van accountmanagers verruimen, ontwikkeling en uitvoering 100-verrassingsacties naar klanten, successen vieren e.d.
  • Om het leiderschap goed in te vullen leerden ze vanuit een heldere richting met duidelijke kaders te werken, los te laten en fouten toe te staan, te enthousiasmeren en te experimenteren, te waarderen en focus te houden op het hogere doel
  • De 8 succesfactoren zijn binnen de 100-Dagen Challenge besproken, geleerd en toegepast om te komen tot nieuwe gedragsroutines
  • In een gezamenlijke slotsessie met de hele afdeling vierden we de successen met champagne, deelden we leerervaringen en maakten we afspraken over de borging en vervolgstappen.

Het resultaat

“We zijn met 3 afdelingen een echt team geworden met de juiste aandacht voor de juiste klant. Dat geeft veel werkplezier én commercieel succes”. Esther Jelsma, manager Sales

Hoewel het salesteam nog geen topteam is, zijn er al grote veranderingen zichtbaar.
Het team: ‘We weten elkaar beter te vinden, hebben begrip voor elkaars uitdagingen en zijn opener en eerlijker. We ervaren meer plezier en merken dat meer ondernemerschap en initiatief werkt en gewaardeerd wordt. Met kleine stapjes kun je veel bereiken.’
Andere teams: ‘De positieve energie spat ervan af! Wij zijn nieuwsgierig en enthousiast over de nieuwe samenwerking en mooie resultaten in klanttevredenheid en groei in €-resultaat. Dat willen wij ook!’
Klanten: ‘Wij ervaren één gezicht naar buiten, meer aandacht, verrassende acties en power om samen business te doen. Nieuw elan, blij van!’   

Het team wil echter blijvend beter presteren en zet een tweede 100-Dagen Challenge in om gewenst gedrag te ontwikkelen en succesvol gedrag in te laten slijten tot routines.

Klantcase: De grootste bank van Nederland - Hoe worden wij trusted advisor?
De klantcase

Klantcase: De grootste bank van Nederland - Hoe worden wij trusted advisor?

Een van de vestigingen van de grootste bank van Nederland wilde van de eilandjescultuur af. Cross-functioneel samenwerken voor en met hun klanten, achterhalen wat hun wensen zijn en hoe zij hen konden verrassen. Het doel: groeien in de bovenkant van de zakelijke- en private banking markt.

 

Onze aanpak

Samenwerken kan alleen als je elkaar goed kent, doelstellingen formuleert die je niet alleen kunt realiseren en langere tijd aan de slag gaat met elkaar. Daarom kozen we voor één 100-Dagen Challenge voor de afdelingen Groot Zakelijk, Corporate Clients, Financiële Logistiek, Private Banking en Verzekeren.

 

  • Uit de 50 medewerkers van de 5 teams vormden we een challengeteam, die er echt zin in had! Met de leidinggevende trok het challengeteam de kar om de andere collega’s te enthousiasmeren en actief mee te doen. Na een gezamenlijke kick-off en events vanuit verschillende invalshoeken formuleerden zij hun 100-Dagen Challenge ‘Samen onze klanten verrassen’
  • In de komende 5 maanden werkte men aan het verdiepen van de kennis over de drijfveren en dromen van hun klant. En hoe zij als één (deal)team van specialisten deze dromen konden waarmaken. En de klant positief verrassen! Ze maakten bovendien een visual board, de perfecte manier om focus te houden, te versnellen en successen te delen. En om je open op te stellen en elkaar uit te dagen op weg naar het hogere doel
  • Wij begeleidden het team via teamcoaching en de leidinggevenden met leiderschapscoaching.

 

Het resultaat

Het team: ‘We voeren nu écht andere gesprekken met onze klanten. En zij waarderen ons voor de oprechte interesse in hen en hun bedrijf, waardoor er een verrassende verbinding ontstaat. De business volgt nu vanzelf. De structuur binnen de 100-Dagen Challenge zorgde voor ritme, fun en verantwoording. Onze investering is nu al terugverdiend. Het zorgt ook voor een positieve olievlek in onze hele bank.’

De leidinggevenden: ‘Voor ons was het geweldig om het samen te doen. Ons belangrijkste inzicht is, dat als we samen écht vertrouwen geven en loslaten. En we onze medewerkers op de juiste wijze een podium geven om te excelleren. We hoeven niet meer te duwen en te trekken. Het team is nu zelf in beweging. De muurtjes zijn weg. Hierdoor is ook onze business gegroeid en daar zijn we trots op!’

 

De ingezette beweging ging door na afloop van de 100-Dagen Challenge. Aan het einde van dat jaar leverde dat een groei van € 850.000 in bruto bijdrage op, 25 nieuwe grootzakelijke klanten en de nummer 1 positie in de interne commerciële ranking.

Klantcase: ALFA Naaldwijk – Met een calihero-gevoel samen de klant verrassen
De klantcase

Klantcase: ALFA Naaldwijk – Met een calihero-gevoel samen de klant verrassen

Door de vele personele wisselingen worstelde het auditteam met TeamSpirit en TeamPrestaties. Volgens de leidinggevende waren medewerkers afwachtend, deden niets extra’s voor elkaar en de klanten en verscholen zich. Dit ging ten koste van de kwaliteit en budgetten werden overschreden. En genereerde een scheve verhouding met de klanten. In individuele gesprekken met de teamleden werd dit onderschreven. Bovendien bleken zij dezelfde verlangens te hebben als de leiding: schouders eronder met elkaar én naar de klant. Deze zelfreflectie was essentieel voor een gezamenlijk commitment om aan de slag te gaan. En het calimero-effect binnen het team om te zetten naar een calihero-effect. Dit vroeg ander gedrag van de teamleden en de leiding.

Onze aanpak

De TeamPrestaties binnen dit team hadden alles te maken met de TeamSpirit. En andersom. Het was zaak om beide tegelijkertijd aan te pakken en zo zowel binnen het team als naar klanten toe goud te winnen. Daarom kozen we voor een klantgerichte teamaanpak in de 100-Dagen Challenge. Dat vond men spannend, maar iedereen wilde ervoor gaan.

  • Daarom werkten we eerst aan verbinding, vertrouwen en veiligheid in het team door persoonlijke verhalen te delen en ieders verlangen uit te spreken
  • Vervolgens ontwikkelden we de 100-Dagen Challenge ‘Als één trots team op weg naar bloemen van de klant,’ inclusief heldere Objectives and Key Results (de OKR-methode), zoals ‘we voelen ons welkom bij de klant en hij ervaart waarde voor zijn geld.’ Dit vroeg om heldere afspraken en communicatie, een nieuwe mindset en ander gedrag om continu samen bezig te blijven met de vraag hoe zij bij elke audit 2 aanbevelingen doen waar de klant positief door verrast is. En toegevoegde waarde ervaart.

Het resultaat

Dit is wat de leidinggevende schreef op LinkedIn. ‘One giant step. We zijn aan het eind van onze 100-Dagen Challenge samen met IMPACT on the Job. Het Alfa Accountants en Adviseurs auditteam in Naaldwijk heeft een ‘giant step’ gemaakt, waarin wij elkaar beter hebben leren kennen.
We hebben afspraken gemaakt over omgang met elkaar en de omgang met en dienstverlening naar onze klanten. Een duidelijke boodschap over samenwerking met heldere afspraken begint zijn vruchten af te werpen. Dat is wennen. Wij veranderen ons gedrag naar onze relaties, waardoor zij hun gedrag hierop aanpassen. Dit geeft vaart aan het controleproces en geeft ons de mogelijkheid om relaties op een positieve manier te verrassen’.

In de slotsessie werd duidelijk dat het team meer positieve energie en een wij-gevoel ervaarde. Met alle gevolgen van dien: ’We pakken meer initiatief en durven fouten te maken. We zijn meer onszelf, eerlijker en minder lief naar elkaar als het moet. Dat komt, doordat we een veiligere omgeving ervaren. We zijn een hechter team en doen het nu samen. Fijn gevoel. Trots. We zijn nu duidelijk over het tijdspad en maken heldere afspraken. Dit zorgt voor structuur, grip op het proces en meer begrip bij onze klant. Klanten ervaren meer aandacht, een betere gesprekspartner en toegevoegde waarde, omdat we hier nu dagelijks actief mee bezig zijn. De 1e ‘bloemen van klanten’ zijn binnen! En we blijven beter binnen de afgesproken budgetten met onze klanten. Sterker nog, we verkopen meer adviesomzet. Blij van! Het grappige is dat niet alleen de kwaliteit naar de klant is toegenomen, maar ook onze interne kwaliteit sterk is verbeterd, wat een positieve uitstraling op de rest van ALFA heeft’.

Het team is er nog niet. In coronatijd zagen we, dat door thuiswerken minder focus ontstond op de challenge. Dit blijft dus aandacht vragen van het team en de leiding om structureel voor de gouden medaille te gaan.

Teamwork is the fuel that allows common people to attain uncommon results.

Andrew Carnegie

De 5 IMPACT on the Job-garanties

Garantie

Ontevreden? Doe dan een beroep op onze eerste-maand-niet-goed-geld-teruggarantie #geengezeurgarantie

Termijnbetaling

Je betaalt in termijnen om te voorkomen dat het een gat slaat in je budget #liquiditeitvriendelijk

Maandelijks opzegbaar

Alle abonnementen zijn maandelijks opzegbaar #geenrisico

Gecertificeerde Coaches

Jij en je team worden begeleid door NOBCO-gecertificeerde coaches #kwaliteitgegarandeerd

Geen extra werk

Het is geen extra, tijdrovend project. Want jij en je team zijn aan het werk om versneld de doelstellingen te realiseren, die je toch al wilde halen. #geenextrawerk

In the end there are just two types of teams. Those who are trained to be unstoppable en those who are not.

Paul van Heeringen

Stay up-to-date

Wil jij een winnend team, dat onder alle omstandigheden het beste uit zichzelf en elkaar haalt? Lees de inspirerende blogs en nieuwtjes die jou alvast in de juiste richting helpen.

Bevlogenheid is dé motor voor meer werkplezier, betere prestaties en succes. Daarom zijn we het landelijke platform allesoverbevlogenheid.nl gestart en werken we met een groeiende groep ambassadeurs aan meer bevlogenheid en trots bij werkend NL. Laat je inspireren op allesoverbevlogenheid.nl

Neem contact op

IMPACT On The Job
IJsselmeerweg 100 H, 1411 DL Naarden

Mail: info@impactonthejob.nl

Tel: 085-1300540