Week van de Bevlogenheid 2017

Purpose & ambitie: Waar gaat het ons écht om?

Dagelijks ervaren wij bij onszelf en onze klanten dat bevlogenheid dé motor is voor groeiversnelling. Succesvolle bedrijven scoren ook aantoonbaar beter op bevlogenheid en betrokkenheid.

‘In 2025 is 80% van werkend Nederland bevlogen en trots’ dat is de waar we met ons bedrijf, IMPACT on the Job, voor gaan. Stel je eens voor wat dit zou betekenen voor BV Nederland? Helaas kan minder dan 20% van de Nederlandse werknemers als bevlogen worden aangemerkt. We halen er dus niet uit wat erin zit. We geloven dat dit beter kan! Dit is waar het ons écht om gaat.

Ronald Warmerdam
Managing Partner IMPACT on the Job

“We gingen gewoon aan de slag. Er kwamen heel veel vragen op ons af, waar we een oplossing voor moesten vinden. Elke week trapten we af met een Challenge-meeting. We bespraken met elkaar wat we gedaan hadden, wat we bereikt hadden, wat anderen ervan konden leren en waar we trots op waren. Zo bleven we met elkaar in ritme op weg naar de Week van de Bevlogenheid editie 2017.”

Eelco Kappen
Associate Partner IMPACT on the Job

“We hebben zeker lastige momenten gehad als: moeizaam op gang komende kaartverkoop, website WeekvandeBevlogenheid.nl in de lucht brengen, interessante content creëren etc. Uiteindelijk zijn we blijven geloven in ons doel. En vierden we de eerste ambassadeur, de eerste 50 verkochte kaarten etc. Hierdoor bleven we energie houden om positief aan de slag te blijven.”

De Challenge...

Klinkt mooi 80% van werkend Nederland bevlogen en trots,… maar hoe gaan we dat doen? Dat kunnen we niet alleen! Hier is een landelijke beweging voor nodig waarbij ondernemers/leiders hun verhaal delen en anderen inspireren om (nog) bewuster te werken aan meer on the job bevlogenheid en trots. Daarom hebben we het initiatief genomen voor De Week van de Bevlogenheid (WvdB). Zo ontstond onze eigen 100-Dagen Challenge:

  • We bouwen het on- en offline inspiratieplatvorm ‘Week van de Bevlogenheid’;
  • We zoeken bedrijven en organisaties die als ambassadeur met ons willen meebouwen;
  • Om de WvdB een kick-start te geven organiseren we in juni 2017 het event ‘Succesvol werken aan Bevlogenheid’ met tenminste 150 deelnemers. Hiervoor gaan we op zoek naar inspirerende sprekers uit het bedrijfsleven, de wetenschap en de sport.

Wie gaan we bij de Challenge betrekken? Wie zijn de kartrekkers die actief willen meebouwen aan de WvdB-ambitie? Wie worden de ‘Challengers’ die het leuk vinden om te experimenteren met nieuwe dingen en anderen graag inspireren? Zo werd ons IMPACT on the Job Challenge-team van Paul, Eelco en Ronald aangevuld met Stephan, Romy en Lars van Need State One en later met Jelle en zijn team van de Clipjesfabriek. Samen vormden zij een veelzijdig team met focus op het succes van deze Challenge. Nederland verdient immers meer bevlogenheid!

Trots op het resultaat!

We kijken terug op een fantastische eerste editie van de Week van de Bevlogenheid. Een groot succes. Er is veel aandacht op social media-kanalen en van de pers geweest. We hebben op Twitter meer dan 1000 volgers.

Er zijn uiteindelijk 180 bezoekers bij het event ‘Succesvol werken aan bevlogenheid’ geweest. Gave sprekers. Veel enthousiaste reacties met een beoordeling van 8,7. Belangrijker, het heeft mensen zichtbaar geïnspireerd om meer bevlogen aan de slag te gaan. Zie het filmpje Impressie event ‘Succesvol werken aan Bevlogenheid’.

We hebben de afgelopen periode circa 150 enthousiaste contacten gelegd bij bedrijven en organisaties die als ambassadeur mee willen bouwen én concreet aan de slag willen om zelf meer on-the-job bevlogenheid te creëren. We zijn trots op onze huidige ambassadeurs. Inmiddels dienen zich steeds meer toffe bedrijven aan die graag willen meebouwen. De boel is in beweging. Op naar 2018. Op naar 80% van werkend Nederland bevlogen en trots in 2025.