De meest benaderbare en betrokken partner

Een (nog) beter en breder advies

Sweco is het grootste architecten- en ingenieursadviesbureau in Europa. De Sweco-specialisten en adviseurs werken vanuit verschillende regionale kantoren. Sweco belooft haar klanten de meest benaderbare en betrokken partner met erkende expertise te zijn. Omdat klantbehoeften veranderen vraagt dit dus ook van Sweco focus op het leveren van een steeds betere klantbeleving.

De dagelijkse hectiek maakte het soms lastig om binnen het kantoor op de hoogte te zijn van waar collega’s mee bezig zijn voor klanten. Hierdoor bleven waardevolle adviezen en commerciële kansen soms onbenut. Regiokantoor Eindhoven wilde hierin een voortrekkersrol nemen en investeerde daarom in een 100-Dagen Challenge®. Doel: de aanwezige specialismen bundelen tot een nog breder en beter advies aan de klanten in regio Eindhoven.

Marin Houben
Commercieel Manager

“Door het experimenteren met het kantoorbreed neerleggen van de marktbenaderingsvraag ontstond er meer eigenaarschap. We hebben een structuur voor nog betere samenwerking en klantfocus neergezet. Het was leerzaam en plezierig om samen nieuwe dingen te proberen.”

Stef Vorstermans
Adviseur

Bij ons is de mindset van ‘de hectiek van de dag’ naar meer ‘toekomstgericht denken’ veranderd. De dynamiek is daardoor omhoog gegaan en we zetten nadrukkelijker in op co-creatie. We vliegen klanten nu veel bewuster gezamenlijk aan en dit zorgt voor plezier en succes.”

Peter Kaasenbrood
Teammanager

“We hebben samen de Challenge aangegrepen om te werken aan nog meer bevlogenheid binnen het kantoor. Het mooiste is dat onze successen, vanuit enthousiasme, door andere collega’s zijn overgenomen. Dit hebben we niet gedaan door ‘te pushen’ maar door collega’s te inspireren en daar ben ik trots op.”

Maak de Challenge 'top of mind'!

“Een van de meest belangrijke inzichten uit onze Challenge? Ontwikkeling en verandering vraagt om gerichte aandacht! Met veel energie starten is niet zo lastig. De crux zit hem echter in het creëren en vasthouden van ritme en structuur in het doen. Het gaat goed met ons bedrijf en we hebben daardoor allemaal volle agenda’s en hectische werkdagen. Hierdoor dreigde onze intentie om enthousiast aan onze teamuitdaging te werken soms naar de achtergrond te verdwijnen. Hoe hou je het proces levend?

Waar we ook achter zijn gekomen is dat vanuit gedeelde verantwoordelijkheid onvoldoende beweging ontstaat. Je moet iemand persoonlijk verantwoordelijk en enthousiast maken. Het 100-Dagen Challenge programma heeft gezorgd voor waardevolle inzichten in ons teamproces en druk gehouden op de voortgang. Zo hebben we op basis van onze inzichten een aantal effectieve tools ontwikkeld om onze doelen en voortgang top of mind te houden!”

Succes smaakt naar meer!

“Het belangrijkste dat de Challenge ons heeft gebracht is dat we samen nog meer aandacht hebben gekregen voor het starten en vasthouden van kantoorbrede initiatieven om onze klanten nog beter te bedienen. Een van de voorbeelden is de inzet van een tool die het mogelijk maakt om complexe adviezen te voorzien van ondersteunende visuals. Deze nieuwe aanpak geeft ons energie en het mooiste is natuurlijk dat ook klanten terugkoppelen de nieuwe werkwijze als meerwaarde te ervaren!

Het regelmatig ervaren van (deel)succes geeft zelfvertrouwen en werkt aanstekelijk. Het smaakt naar meer en zorgt ervoor dat het gemakkelijker is geworden om collega’s te betrekken. Heel belangrijk, want alleen samen kunnen we onze belofte waarmaken om de meest benaderbare, meest betrokken en meest deskundige partner voor onze huidige en toekomstige klanten te zijn.”