Happy people make better business!

"If it doesn’t Challenge you, it doesn’t Change you"

“Bij Rabobank IJmond stonden we voor de volgende uitdagingen. We wilden:

  • bouwen aan een sterkere onderlinge vertrouwens- en samenwerkingscultuur;
  • in een actief verkoopritme komen, waarbij het achterhalen van de werkelijke drijfveren van onze klanten centraal staat;
  • investeren in nog meer werkplezier en trots bij onszelf en onze mensen. 

Waarom? Omdat we geloven dat bovenstaande direct wordt ervaren door onze klanten en zorgt voor het gezamenlijk tot stand brengen van mooie deals (in co-creatie met collega’s, intermediairs en klanten). Of wel: Happy people, make happy customers, makes happy business. 

Het on-the-job experimenteren en toepassen van nieuw gedrag vraagt actie en energie van ons allemaal. Daarom hebben we twee 100-Dagen Challenges® parallel gedraaid. Een Challenge door onze medewerkers en een tweede Challenge met ons MT. Immers, het succesvol experimenteren en toepassen van nieuw gedrag vraagt actie en energie van ons allemaal. Een flinke uitdaging, maar hé…. ‘If it doesn’t Challenge you, it doesn’t Change you!’ Aldus Ron Eman, Directeur Bedrijven bij Rabobank IJmond.

De mensen van Rabobank aan het woord

Ruben Hulsbergen
Accountmanager MKB

“Ik heb geleerd dat ik ontzettend veel impact kan creëren binnen het team door mijn eigen gedrag.”

Ron Eman
Directeur Bedrijven

 “Waar IMPACT on the Job aan heeft bijgedragen is dat we veel meer gebruik zijn gaan maken van elkaars kwaliteiten en de kennis van onze markt.”

Peter Spaltman
Manager Grootzakelijk

“Ik zie mensen die goed in hun vel zitten en lekker met klanten bezig zijn en energie uitstralen. En het mooiste is; het leidt tot nieuwe business en daar doen we het voor”

Challengers in the lead!

Jordy Vet, Startersadviseur Bedrijven: “Als Challenger heb ik samen met mijn mede-Challengers actief bijgedragen aan het succes van onze 100-Dagen Challenge®. Zo zijn we tijdens de Challenge bijvoorbeeld gestart met de ‘prospect-day’. Een vaste dag in de week waarop we prospects benaderen. In het begin was dit best lastig, maar door te zorgen dat we er plezier aan beleefden hebben we volgehouden en hebben collega’s zichzelf écht positief verrast. Het mooiste is dat ‘prospect-day’ nu een vast onderdeel van ons werk is geworden zonder dat we er erg in hebben gehad. We vieren successen en denken steeds na over wat beter kan. Zo is er een stijgende lijn ingezet waar wij en onze klanten iedere dag plezier aan beleven.

Onze successen, waar we enorm trots op zijn, samengevat:
– We zijn in een verkoopritme gekomen.
– We hebben veel meer werkplezier en zijn trots op wat we samen voor en met onze klanten doen.
– Toename klanttevredenheid wat we ook terug krijgen uit de markt. Worden we blij van!
– Betere samenwerking met collega’s en intermediairs, wat we ook terug krijgen uit de markt. Gaaf!
– Groei van nieuwe klanten en meer business bij bestaande klanten!”

Energie en klanten

Ron Eman, Directeur Bedrijven: “Een belangrijk kantelpunt tijdens de 100-Dagen Challenge was dat ik zag dat er weer plezier en zelfstartend vermogen bij de collega’s ontstond, waardoor ook mijn rol gemakkelijker en plezieriger werd. Ik ging van energie geven, naar energie krijgen.”

Peter Spaltman, Manager Grootbedrijf: “De samenwerking binnen de afdeling en tussen de afdelingen is enorm verbeterd. Ondernemers geven aan dat onze mensen bevlogen zijn, denken in kansen en ervoor gaan. Deze positieve signalen zorgen voor tevreden klanten en nieuwe contacten met potentiële relaties. Daar worden we heel blij van!”

In het onderstaande filmpje kunt u de bevlogen Challengers van Rabobank IJmond zelf ervaren. Zij vertellen u wat de 100-Dagen Challenge® hen persoonlijk, voor de klant en de bank heeft opgeleverd. Focus, plezier en resultaat in de praktijk!

Benieuwd wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen?

Neem rechtstreeks contact met ons op.

IMPACT on the Job Verandermanagement vanuit purpose en bevlogenheid | impactonthejob.nl
IMPACT on the job
085-1300540

IJsselmeerweg 100-H
1411 DL Naarden

Bekijk op Google maps

Of stuur ons direct een bericht.