Purpose is de inspirerende stip op uw horizon

De aandacht voor het begrip ‘Purpose-gedreven leiderschap’ stijgt dagelijks. Steeds meer management-experts geven aan dat de belangrijkste rol van een ondernemer en/of leidinggevende bestaat uit het levend maken en houden van de intrinsieke purpose van het bedrijf. Business-experts geven aan dat purpose veelal de ontbrekende sleutel is tot opzienbarende prestaties en psychologen beschrijven het als de manier om medewerkers te inspireren.

De toegenomen aandacht voor het onderwerp past naadloos in de collectieve zoektocht naar de betekenis van onszelf (als bedrijf en als individu) in de wereld om ons heen. Purpose-gedreven leiderschap voelt voor veel ondernemers en leidinggevenden dan ook instinctief logisch aan. Bovendien verschijnen er ook steeds meer studies, van bijvoorbeeld EY, PwC en Harvard University, die bevestigen dat als strategie, tactiek en dagelijks handelen volledig in lijn worden gebracht met de bedrijfspurpose, er meer energie ontstaat en betere resultaten worden behaald! Versneld het beste uit uw bedrijf halen, dat is waar het ons om draait. We zijn dan ook blij met de toegenomen aandacht voor ‘purpose’ en hebben drie actiegerichte programma’s voor u beschikbaar:

Purpose on the Job® voor Bedrijven
Purpose on the Job® voor Ondernemers & directieleden
Purpose on the Job® voor Divisies & teams

Deze leiderschapsprogramma’s begeleiden u, uw bedrijf en uw mensen in korte tijd, naar meer focus, bevlogenheid, actie, trots en resultaat. Wilt u weten hoe u purpose gedreven leiderschap op praktische en energieke wijze in uw bedrijf kunt toepassen? Bel of mail ons gerust!

Een heldere purpose leidt tot...

INSPIREREND LEIDERSCHAP
KLANTLOYALITEIT EN AMBASSADEURS
MEER BEVLOGENHEID
FOCUS, INZET, RESULTAAT

Purpose leidt tot: inspirerend leiderschap

Purpose start bij de ondernemer/leidinggevende. Het vraagt lef om bestaande aannames en overtuigingen over jezelf, het bedrijf, de markt en de klant los te laten. Dit is nodig om de échte kern, de purpose van uw bedrijf te (her)vinden. Purpose is het punt waar het binnen uw bedrijf en voor uw klanten het allemaal om draait. Professor Cynthia Montgomery, Harvard Business School zegt hierover: ‘Nothing is more important to the survival and success of a firm than why it exists.’ Klinkt logisch,… ja toch!

Traditioneel gezien kijken we veel naar de wereld om ons heen om koers te bepalen. Terwijl een grotere richtinggevende kracht al in onszelf zit ingebakken, ons eigen purpose-construct. Als ondernemers en leidinggevenden zich focussen op een purpose die is geworteld in het creëren van waarde voor anderen en van daaruit communiceren en handelen, transformeren zij op inspirerende wijze het bedrijf naar een voor klanten herkenbare propositie én ontstaat er bevlogenheid bij medewerkers.

Purpose leidt tot: meer bevlogenheid

‘Imagine a world where people wake up every day inspired to go to work, feel safe while they are there, and return home at the end of the day feeling fulfilled by the work they do, feeling that they have contributed to something greater than themselves.’ (Simon Sinek)

Bedrijven die een heldere purpose nastreven en de organisatie zo inrichten dat medewerkers on-the-job kunnen doen waar ze energie van krijgen én voelen dat ze hiermee ook het verschil maken, zijn in staat om het beste talent aan te trekken en creëren bevlogen medewerkers. Belangrijk omdat bevlogen medewerkers zorgen voor innovatie, plezier, prestaties, tevreden klanten en resultaten om trots op te zijn!

Focus dus niet op verschillende taken en verantwoordelijkheden, maar op het werken aan een gedeeld hoger doel. Daag uw mensen uit mee te denken vanuit datgene wat het beste en het liefste doen. Werk vanuit purpose, inspireer en creëer de perfecte omstandigheden voor een bevlogen team! Onze Purpose on the Job®-leiderschapsprogramma’s zorgen hierbij versneld en praktisch voor nieuwe inzichten, slimme communicatie (vanuit hart en hoofd), energie en voortgang.

Purpose leidt tot: klantloyaliteit en ambassadeurs

‘People don’t buy what you do; they buy why you do it.’ (Simon Sinek)

Wist u dat koopbeslissingen voornamelijk in het emotionele/limbische brein worden genomen? Als we ernaar vragen vertellen klanten meestal dat ze iets kopen vanwege de uitstekende kwaliteit, prijs, productspecificaties of service. Recente onderzoeken met fMRI-apparatuur, laten echter zien dat tevreden klanten een product of dienst (opnieuw) kopen omdat zij zichzelf, onbewust, met een bedrijf, product of dienst identificeren. Ze voelen zich verbonden met de boodschap, het verhaal, de why die het bedrijf, product of dienst uitstraalt.

Om de best passende klanten aan uw bedrijf te binden is het van belang dat u zich bewust bent van uw toegevoegde waarde, uw purpose. Met onze Purpose on the Job®-leiderschapsprogramma’s transformeert u uw bedrijf in korte tijd naar een voor klanten herkenbare partij en bouwt u een nog sterkere brug tussen wat uw bedrijf uniek maakt en de groep klanten die van nature optimaal bij u past. Zo verhoogt u uw klantloyaliteit en creëert u ambassadeurs.

Purpose leidt tot: focus, inzet, resultaat

In 1960 sprak David Packard, mede-oprichter van Hewlett-Packard een aantal van zijn medewerkers toe met de volgende woorden: ‘I want to discuss why a company exists in the first place. In other words, why are we here? I think many people assume, wrongly, that a company exists simply to make money. While this is an important result of a company’s existence, we have to go deeper and find the real reasons for our being. Purpose (which should last at least 100 years) should not be confused with specific goals or business strategies (which should change many times in 100 years). Whereas you might achieve a goal or complete a strategy, you cannot fulfill a purpose; it’s like a guiding star on your horizon, forever pursued but never reached. Yet although purpose itself does not change, it does inspire change. The very fact that purpose can never be fully realized means that an organization can never stop stimulating change and progress.’

David Packard zag het al in 1960! Purpose is de stip op de horizon die uw mensen inspireert tot het nemen van gerichte en bevlogen actie. Dit klinkt eenvoudig, maar dat is het in beginsel zeker niet. Het vraagt focus en inzet om het vliegwiel op gang te krijgen en vaart te maken. Een flinke klus, maar als het vliegwiel eenmaal op gang is, is het bijna niet te stoppen. Wist u dat purpose-geleide bedrijven gemiddeld tot 14 keer beter presteren dan de S&P500 (Professor Raj Sidosia)? Is uw interesse gewekt en bent u benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Klik hier voor een recente casus.

Neem rechtstreeks contact met ons op.

IMPACT on the Job Verandermanagement vanuit purpose en bevlogenheid | impactonthejob.nl
IMPACT on the job
085-1300540

IJsselmeerweg 100-H
1411 DL Naarden

Bekijk op Google maps

Of stuur ons direct een bericht.